Munkahelyi konfliktusok

Munkahely? Unalom, stressz, szükséges rossz. Konfliktus? ”Csak azt ne!”, kerülni kell, agresszió, sérülés, veszteség. Nagyjából ezek a dolgok jutnak kapásból eszünkbe erről a két szóról. Pláne, ha még egymás mellett is állnak! Egy munkahelyen más emberekkel kell együtt dolgoznunk különféle hierarchikus, vagy nem hierarchikus rendszerekben, teljesítenünk kell és versengenünk, hogy megtartsuk a munkánkat, és biztosítani tudjuk egzisztenciánkat. Sok ember, sok érdek, sok szabály és elvárás. Mindezek miatt adottnak vehetjük a konfliktusok létét egy munkahelyen. Mivel életünk jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, érdemes lenne megbarátkozni a konfliktusokkal. Mert nem minden konfliktus rossz. Például, ha az eredményét nézzük, megkülönböztetünk konstruktív és destruktív konfliktust. Az előbbi épít, az utóbbi rombol. Az is fontos, hogy fel tudjuk mérni, melyik konfliktusba megyünk bele, melyiket vállaljuk fel, mert persze nem mindegyiket érdemes. Van, amikor a kitérés a helyes taktika. És persze nagyon nem mindegy, hogy a konfliktus során hogyan kommunikálunk. Meg tudjuk értetni a másikkal, hogy mi a célunk? Ki tudunk állni az érdekeinkért? Hogyan? Erőszakmentesen, vagy indulatosan? A munkahelyi konfliktus tehát önmagában se nem rossz, se nem jó. Mi tesszük ilyenné, vagy olyanná. Ha tehát szeretnéd jobban érezni magad a munkahelyeden, szeretnéd tisztán látni, mik az akadályaid és a lehetőségeid, vizsgáld meg, hogyan viszonyulsz munkahelyi konfliktusaidhoz, hogyan működsz ezekben a helyzetekben! Fejlesztd ön-, és helyzetértékelési képességeidet! Tedd hatékonyabbá kommunikációdat! Vagyis indítsd be Énerőműved!